Konkurrenceperioden – smadr hele lortet!

Kære alle

I dette blogindlæg vil jeg fortælle om konkurrenceperioden og mine forberedelser op til sæsonen. Personligt ser jeg denne periode som den mest spændende, da det er nu, man skal omsætte sin mængdetræning til hurtighed, og det er nu, man skal have sin form til at peake. Det er spændende at se, om man har ramt formen som planlagt, og hvor man står i forhold til sine konkurrenter, hvis man løber med om topplaceringerne.

Træningen:

Min træningen består af korte distancer og intervaller af meget høj intensitet. Jeg gør meget brug af bakkeintervaller og speedintervaller som f.eks 5 x 1000 m, der har til formål at øge din km/tid på en 5K og 10K. Jeg har i mine tidligere blogindlæg fortalt om mentalt fokus under træning, og det gør sig i høj grad også gældende her. Det er uhyre vigtigt, at du er fokuseret under dine intervaller, da de er meget korte, og du har ikke tid til at skulle finde det rigtige mindset, når først træningen er startet – det SKAL være på plads, inden du starter din træning.

Filosofien bag min egen træning:

Dem af jer der følger med i mine træninger har med garanti set og oplevet mit motto “VI SMADRER HELE LORTET”. Det er ikke bare et kampråb, det er en filosofi omkring træning. Jeg mener, at når du trækker i træningstøjet, så gør dig selv den tjeneste, at gøre tingene ordentligt. En fesen træning, er i mine øjne ingen træning – så næste gang du sætter fødderne i løbeskoene, så siger du til dig selv; “nu går jeg fandme ud og smadrer hele lortet”. Det hjælper dig til at finde det rigtige mindset og yde dit maksimale under dine intervaller.

Træning sammen med andre er noget jeg selv gør stor brug af. Når du løber intervaller sammen med andre, kan du yde endnu mere, end du kan, når du løber intervaller for dig selv. Det er selvfølgelig en forudsætning, at I ligger på nogenlunde samme niveau, og derfor kan presse hinanden til det maksimale.

Jeg vil give dig 3 råd til træningen i konkurrenceperioden:

  1. Find fokus (#vismadrerhelelortet)
  2. Korte distancer (Det er individuelt)
  3. Høj intensitet (Brug en makker på samme niveau)

Til slut vil jeg ønske alle en super sæson, og håber I alle får en masse fede oplevelser. Smid gerne en kommentar om, hvordan du har forberedt dig henover vinteren til den kommende sæson. Samtidig er du meget velkommen til at kontakte mig enten via min hjemmeside www.anderspoul.dk eller på mail: kontakt@anderspoul.dk ved yderligere spørgsmål.

Vi smadrer hele lortet
/ Anders Poul

About The Author